• Witamy na Suwałki Forum informacyjne - Forum Suwałki.info.

rezygnacja z zus

Zaczęty przez dsk, 27 Sty 2010, 22:28:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

dsk

Witam
natknąłem się na taką sytuację, że można zrezygnować z płacenia składki zus przez pracodawcę, pod warunkiem, że zatrudni się na umowę o pracę za granicą( najczęściej w UK). czy ktoś z Was coś słyszał o tym? a może ktoś to robi i może podzielić się doświadczeniami? niedługo kończy mi się okres obniżonego zusu i czas się rozglądać za jakimiś rozwiązaniami bo trzeba będzie zlikwidować firmę...
NiEwYrAŹnIe To WiDzĘ

ja

to co to za firma jak ciezko zaplacic zus to taka firme od razu sie zamyka albo pewnie taxi bo to popularne rozwiazanie dla taxi
- w UK troche inaczej to wszystko działa i tam zeby dostac wysoka emeryture to trzeba odkladac na dodatkowy filar ale do 100funtow tygodniowo nie placi sie nic ani podatku ani nic
rzadowa to 80 funtow tygodniowo najmniejsza
- po drugie moim zdaniem trzeba uwazac na te firmy ktore oferuja m.in takie rozwiazania trzeba sprawdzic wszystko dokladnie zeby potem sie nie okazalo ze sie placilo i to gdzies przepadlo najlepiej samemu o to sie postarac
- a firme mozna zalozyc i w jakims raju podatkowym a oddzial mozna miec w polsce to podobnie dziala jak z anglia trzeba tylko znalezc konkretny kraj ktory nam odpowiada w polsce za duzo opodatkowano SLD opodatkowal wszelkie oszczednosci na lokatach itd co za rozwiazanie załatac dziure budzetowa z ostatniej zlotowki polakow

Wadim

Jest to jakieś rozwiązanie dla tych, którym nie zależy na emeryturze z systemu emerytalnego oraz na ew. zabezpieczeniu rentowym, wypadkowym i chorobowym - czyli chodzi o maksymalne obniżenie kosztów nie patrząc na pewne ryzyko. Z tego co zdążyłem się zorientować to mogą być problemy z zusem, który pewnie nie będzie chciał przyjąć do wiadomości takiego rozwiązania, a więc może się to skończyć sprawami w sądzie ubezpieczeń społecznych.

Jest jeszcze jedna sprawa. Należy chyba wówczas przystąpić do dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego.

No i napchać kabzę pośrednikom.

Czy jesteś gotów na takie ryzyko i kłopoty?

ja

w anglii juz po 11 latach ma sie prawo do emerytury tyle ze bedzie wtedy jakis procent calej chyba 20-25% no i bedzie wyplacana po osiagnieciu wieku emerytalnego jakby nie bylo Wielka brytania i USA beda potegami gospodarczymi wyobrazcie sobie ze tam by moglo nie byc prawie wcale bezrobocia ale tam za duzo najechalo imigrantow w usa z calego swiata , w UK pelno jeszcze wciaz polakow, rumunow, litwinow, slowakow , czechow, rosjanie nawet z obywatelstwem litewskim, bulgarow , hindusow sporo wszedzie ich widac i teraz pomyslcie co by bylo w polsce zeby najechalo tak do nas z bialorusi , ukrainy taniej sily roboczej gdzie u nas obecnie jest bezrobocie siegajace 11-12% w polsce przy ponad 1mln polakow wciaz bedacych za granica a co jakby wrocili ci polacy z automatu znow bezrobocie wielkie

Wadim

Ciekawe, gdyby te 25% \"całej\" emerytury wynosiło tyle co polska cała to chyba nie tak źle. Pytanie jest co to jest ta \"cała\" emerytura brytyjska? Jakaś jedna sztywna stawka?

ja

minimalna rządowa czyli bez dodatkowego filaru ponad 80 funtów tygodniowo jak masz dodatkowy filar to wiecej o wiele z tmyze tam jest tak ze rzad doplaca do niskich dochodow czyli u nas zarabiasz 1200zl maja cie gdzies , a tam zarabiasz 1200futnow masz working tax credit dodatkowo ok 50 funtow tygodniowo oni wogole sie dziwia i przerazaja 1200zl mies w polsce jak z tego zyc ..... nie myslcie ze polska emerytura bedzie duza sprawa jest prosta kazdy wie co sie dzieje w zus a strach myslec co bedzie za 20-30 lat jak w polsce nie coraz mniej mlodych pracuje na wyplate emerytur dla mnie to niesprawiedliwy i beztolkowny system ktos placi na zus 30 lat umiera i wszystko przepada jak w bloto , tak samo trzeba zrobic porzadek z KRUS nie moze byc tak ze sa placone u nich skladki kwartalne symboliczne kilka razy mniejsze a emerytury niewiele mniejsze dlaczego reszta polakow ma finansowac czyjes emerytury ..... Dzis donald tusk znow sie cieszyl z mapy polski ze jest +1,7 % wzrostu gospodarczego tylko zapomnial ze polska jest na innym poziomie gospodarczym no i po drugie zapomnial ze polacy z za granicy wpompowali ogromne pieniadze w polske z angli , niemiec , szwecji , norwegii

Wadim

No to być może warto czekać 11 lat na te brytyjskie 25% minimalnej stawki rządowej ;)

Brytyjski system ubezpieczeń cierpi tak samo jak polski, całą Europę czekają ostre cięcia, pytanie tylko kiedy konkretne państwo się obudzi.

Nie sądzę by sukces polskiego \"zielonego\" sukcesu oparty był na przelewach z zagranicy. Zresztą już dziś Brytyjczycy pytają się gdzie zginęło pół miliona Polaków. Prawda jest taka, że więcej wraca niż wyjeżdża.

dsk

w tym wszystkim chodzi mi o to, że do zusu przez swoje życie wpłacę około 400tyś zł i w podziękowaniu za to dostanę emeryturę jakieś 650zeta, no może bedzie przez najbliższych  40 lat kilkanaście rewaloryzacji i wyjdzie 700 zeta miesięcznie co bede pobierał przez 10 możę 15 lat. za cholere mi się to nie opłaca. tyle samo mi wyjdzie jak opłacę ubezpieczenie w uk. tylko czy ktoś już to robił??może znacie kogoś kto tak robi?
NiEwYrAŹnIe To WiDzĘ

Suwalczak

Wlasnie gdzie ci polacy oni wrocili i pompuja w gospodarke taka prawda , ja nie robilem przelewow tylko kase przywiozlem tak samo jak wielu innych polakow bylo dwa miliony polakow za granica no i jezeli dane mowia ze ok 1mln wrocil to mozna policzyc  1mln x przykladowo 40 tys zł = 40mld zł ---> to duza kwota jesli poszla w gospodarke na wydatki typu mieszkanie lub itd bo wydatki konsumentow napedzaja PKB, rzad sie kierowal danymi z przelewów tak wiec nie ma rozeznania ile bylo przywiezionych pieniedzy fizycznie
Suwalczak

Wadim

Rozumiem cie dsk i twoje zniecierpliwienie systemem, ale rzeczywiście czy warta skórka wyprawki? Potrzebna byłaby jakaś relacja osoby, która zaryzykowała.

Z tego wszystkiego najgorsza jest perspektywa walki z zusem. Oni tak łatwo nie dadzą się przekonać. Jeśli ktoś jest gotów poświęcić na to czas pieniądze i energię...

dsk

wadim ja ma mam opinię zus i wiem, że oni nic na to nie mogą poradzić. oni by chcieli, żeby ministerstwo pracy się tym zajęło, żeby jakieś zpory ustawowa dowalić, ale prawo unijne jest też prawem obowiązującym w pl czyli: jeżeli mam firmę w polsce, ale dodatkowo pracuję na umowę o pracę w uk(lub innym kraju) to skłądki odprowadza za mnie pracodawca, mi nie chodzi o emeryture, że niby ja bede suber emeryturkę dosatwał w funcikach czy w euraskach bo zbnając życie to ja tej emeryturki nie doczekam, bo całe życie poświęcę swojej firmie i pewnie w weiku 50 lat dopadnie mnie zawał.
NiEwYrAŹnIe To WiDzĘ

Suwalczak

problem polega na tym ze zus nie ma mozliwosci sprawdzic czy to fikcyjne zatrudnienie w uk czy rzeczywiscie jesli ma to zalatwiac jakas firma bo tak sie oglaszaja to ja bym do konca nie ufal , lepiej juz znalezc pracodawce ktory bedzie odprowadzal te skladki osobiscie pamietac nalazy ze zus nie bedzie sumowal lat z uni tylko w wieku emerytalnym odzielnie wyplaci anglia oddzielnie zus pomieszane to wszystko
Suwalczak

Wadim

Dokładnie.

dsk. Tak jest, skoro jesteśmy na wspólnym otwartym rynku pracy obowiązują nas unijne uregulowania dotyczące koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Taka jest teoria. To nie jest kwestia czy ZUS uznaje prawo europejskie, bo uznaje. Ale pytanie czy ty będziesz w stanie udowodnić, że w Twoim przypadku prawo o koordynacji systemów Cię obejmuje. Z tego co się orientuję rzeczywiście osoba, która jednocześnie w różnych państwach jest pracownikiem i prowadzi działalność na własny rachunek, podlega ubezpieczeniu w tym kraju, w którym jest pracownikiem.

Ale ZUS znany z tego, że uzdrawia nieuleczalnie chorych może nie chcieć przyjąć takich faktów odnośnie Twojej konkretnej sytuacji. Mam na myśli, że będziesz musiał ewentualnie dostarczać masę papierów, zwłaszcza od twego angielskiego \"pracodawcy\". Oni mają czas i środki na spory. Pytanie czy ci zbywa na czasie i energii? Dlatego mówię, że może być to droga przez mękę.

administrator

Nowa odsłona forum.


Drodzy użytkownicy. Od dziś korzystacie z nowej odsłony naszego forum.
Mamy nadzieję, że szybko przyzwyczajcie się do nowej wersji i docenicie wszystkie narzędzia i możliwości jakie oddajemy do waszej dyspozycji.
Chętnie poznamy wasze uwagi i sugestie. Wysyłajcie je na [email protected] .

Milaila

Dobrze, że w obecnych czasach nie trzeba być już kompletnie zależnym od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Ten biurokratyczny moloch to jedynie wielka armia urzędników opłacanych z publicznych pieniędzy, która mogłaby być co najmniej o połowę mniejsza. Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jakie są fakty emerytura prywatna to chyba najrozsądniejsze dodatkowe zabezpieczenie na przyszłość, bo nie wiadomo, co tak naprawdę przyniesie nam kolejny dzień.

Szybka odpowiedź

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Uwaga: W tym wątku nie pisano od 120 dni.
Jeżeli nie masz pewności, że chcesz tu odpowiedzieć, rozważ rozpoczęcie nowego wątku.

Nazwa:
Email:

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć

SMF spam blocked by CleanTalk