• Witamy na Suwałki Forum informacyjne - Forum Suwałki.info.

Obwodnica Augustowa.

Zaczęty przez pioswa, 04 Sie 2006, 12:34:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

spidy

A może pomyśl, co o tym wszystkim SAM myślisz? Większość komentarzy nie skupia się na problemie Rospudy, a na nieczystych intencjach obydwóch stron. No i co? Mnie nie obchodzi jaka jest intencja Kaczorów w sprawie referendum. Wiem, że moim zdaniem jest to umożliwienie mi wypowiedzi na ten temat (mam nadzieję, że i decydowania). Demokracja dotyczy i Ciebie, i mnie, i moherowych beretów. Jak się nie nauczysz w demokracji funkcjonować, będziesz mocno sfrustrowany. Ja w każdym razie mam ciągle nadzieję, że gdy opadną emocje, przez dialog mogę mieć wpływ nie tylko na swój jeden głos.
pozdrawiam :)

wojtek_kosynier

A może jednak trzeba było poprowadzić Via Baltlicę przez Ełk i Łomżę. Zresztą niektórzy ciągle nie dają za wygraną:
www.4lomza.pl/index.php?wiad=10039

Inna sprawa, że to i tak nie rozwiązuje problemu obwodnicy Augustowa, bo przecież spora część ruchu tranzytowego idzie na południe. Czyli tak czy siak (nawet jeżeli to nie będzie Via Baltica, a trasa Suwałki - Białystok - Lublin - Rzeszów -granica) obwodnica Augustowa musi powstać.
Poprowadzenie przez dolinę Rospudy to uszczerbek na przyrodzie i prawdopodobne kary unijne.
Alternatywną trasą - opóźnienie inwestycji, wykupy nie tylko dzialek, ale i gospodarstw...

Wadim Grinko

Kar można uniknąć po prostu zatrzymując prace na czas przeprowadzenia procedury wyjaśniającej, a następnie postępowania przed Trybunałem w Strasburgu. Jeśli Trybunał uzna, że budowa nie zagraża terenom chronionym, nie sprzeciwi sie budowie przez dolinę Rospudy, jeśli zaś uzna prace budowlane za niebezpieczne dla środowiska wyda wyrok zabraniający budowy - jakie to proste...

wojtek_kosynier

Czy to takie proste, to sie dopiero okaże.

Wadim Grinko

sorry, zapomniałem, że mieszkamy w Polszcze...

EX-Suwlaczan

Trzeba zacząć budowę zachodniej obwodnicy Suwałk - to najważniejsze oraz budowę drogi w kierunku Łomży przez Raczki. Augustów poradzi sobie sam.

greengarden

Jasne. I wogóle to każdy niech sam się martwi o swoje ...
Żenada.
Teraz jest czas na dyskusję o Via Baltica, o jej przebiegu (przecież trzeba ją w końcu zbudować!) A my tymczasem będziemy rozdrapywać rozwiązania tymczasowe - pozorne obwodnice  (obwodnica zachodnia bedzie przebiegać w administracyjnych granicach miasta odcinając kilka ulic i masę domów od centrum - więc jaka z niej "obwodnica" ?!). Na świecie obwodnice buduje się kilka kilomertów od miast, a nas "przytulą" ją do granicy miasta i mamy się z tego cieszyć. Wydamy sporo kasy tylko po to by Białystok tkwił w bzdurnym przekonaniu, że najlepiej jak Via będzie zachaczać o ten koniec świata szumnie stolicą województwa. Moim zdaniem lepiej budować trasę z prawdziwego zdarzenia - raz, dobrze i na zawsze. Ominąć cenne obszary, wysiedlić niezbędną ilość gospodarstw. Czy ktoś zdaje sobie sprawę, że najpierw obwodnice spowodują wysiedlenia, a potem niedaleko znowu bedą wysiedlać pod Via - jaki w tym sens ? Droga przy drodze ? Zamiast Zielonych Płuc Polski i turystycznego raju będzie tu węzeł tranzytowy - o to chodzi ???

trombka


wojtek_kosynier

O ile się nie mylę, jedynie północny odcinek zachodniej obwodnicy przebiega przez miasto...

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=74&w=18148482&a=18174258




greengarden

I tu się mylisz ;) Ale to nie Twoja wina, że plany tak szybko ulegają zmianom, nie zawsze na lepsze ... Teraz mamy 2007 od 2004 trochę się zmieniło, np. o ile północny odcinek "obwodnicy" prawie pokrywa się z dawnym planem o tyle od zachodu i południa jest już zupełnie inny ;) Przechodzić ma bliżej miasta, tak by lotnisko pozostało poza obwodnicą. Będzie przecinać Buczka w miejscu połączenia kolejowego przy skupie żelastwa, a nie tym drugim (linia kolejowa z Papierni). Dodatkowo będzie biegła środkiem strefy co ma zapewne za jednym zamachem rozwiązać problem dróg dojazdowych do zakładów. I tu pojawiają się problemy - w roku 2007 tuż przy planowanej trasie stoi trochę domów, budują się wciąż kolejne, bo miasto chojnie wydaje pozwolenia na budowę - cała ulica Dubowo (częć dawnego Dubowa I, która jest ulicą blisko 8 lat !!) i część domów na zachód od miasta. Tych domów nie ma np. na aktualnym planie miasta ze strony UM (np. ul.Dubowo I jest pusta - bez zabudowy, a mieszka tam 120 osób i powstają co roku nowe domy). Niestety, wszystkie plany obwodnic są tylko świetnym argumentem przedwyborczym, nie mają sensu, a ich realizacja jest patykiem na wodzie pisana (bo kto zagwarantuje, że zanim zaczną wogóle wytyczać trasę obwodnicy już dawno tych rejony nie będą gęściej zamieszkane - i co wtedy ??? Niestety mieszkańcom tych domów nie pomogą ekolodzy, a nie ma organizacji zajmujących się ochroną ludzi przed idiotycznymi pomysłami.

polecam

http://www.um.suwalki.pl/PortalVBVS/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=173

trasa o której piszesz jest zaznaczona czarną przerywaną linią (dość słabo widoczną, ale zawsze)

wojtek_kosynier

No fakt, przez te dwa lata i trzy miesiące sporo się zmieniło.
Zapomniałem, że projekt obwodnicy zaczął kolidować z  projektem lotniska.
Ciekaw jestem co będzie, gdy jednak przejdzie alternatywny projekt obwodnicy Augustowa? Jak wtedy będzie się wiła nasza zachodnia obwodnica?


EX-Suwlaczan

Tak to jest jak się wyrywkowo projektuje. Właściwie to na jesień będzie znany ostatecznie przebieg Via Baltica.
Wtedy będzie można dopiero zaplanować ostatecznie obwodnicę dla Suwałk i Augustowa. I oto by jak najszybciej powstała trasa Via Baltica, która ominie zapewne Białystok, winni walczyć Suwalczanie. Poza tym sądzę że dla mieszkańców Suwałk jest ważniejsze połączenie szybkie z Warszawą niż z Białymstokiem.

spidy

A słyszeliście o tym spotkaniu konsultacyjno-informacyjnym 27 września 2006 w Suwałkach? Tak, tak. Była u nas firma Scott&Wilson i pytała o opinie na temat wszystkich wariantów. Na spotkanie przyszli przedstawiciele ludu powiatu i miasta Suwałk oraz powiatu augustowskiego, urzędnicy, organizacje (NGO) - w sumie... 13 osób. Bo nikt nic nie wiedział. Z GDDKiA nikt nie przyjechał na to spotkanie (podobnie było w Ełku). Raport jest w Internecie, można poczytać wnioski. http://www.viabaltica.scottwilson.com.pl/do%20sciagania/raporty_ze_spotkan.pdf
pozdrawiam :)

Krzysztof M.

Prawda jest taka, żę ponieważ Białystok ma władze w województwie i ministra ochrony środowiska forsuje bezsensowny projekt przebiegu trasy zachaczając o Białystok. Dla całej Europy jest to gorsze rozwiązanie ponieważ droga nie prowadzi prosto i krótko, a robi łuk. Tak naprawdę jest to tylko pozytywne dla Białegostoku. Najbardziej traci na tym Łomża w okolicach której ta droga powinna tak naprawdę przebiegać. Dla Suwałk i Augustowa jest to oczywiście również gorsze rozwiązanie, bo zamiast jechać prosto na Warszawę zahaczamy o zapyziały Białystok i nadrabiamy drogi. Projekt też jest bezsensowny ze względu na to, że przecina oprócz Rospudy 2 parki narodowe, a w założeniach miał przecinać 3 (Suwałki się nie zgodziły i przyjęły zachodni wariant obwodnicy). Batalia o Rospude to początek będzie jeszcze batalia o Biebrzę na które Unia dała w tamtym roku olbrzymie pieniądze i batalia o Narew co jeszcze wszystko przedłuży. Podsumowując dzięki  [wymoderowano c: wulg.] Białemustokowi mamy trasę o wiele gorszą i droższą dla nas wszystkich, i bez porównania dłużej budowaną. Dzięki za Białystok

ps. Czemu władza centralna nic nie robi z tym największym wałkiem jaki pamiętam.
We are only what we are...

Wadim Grinko

bo były i są większe wałki? [nie mówię o naszych Su...]


Szybka odpowiedź

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Uwaga: W tym wątku nie pisano od 120 dni.
Jeżeli nie masz pewności, że chcesz tu odpowiedzieć, rozważ rozpoczęcie nowego wątku.

Nazwa:
Email:

Skróty: naciśnij alt+s aby wysłać wiadomość, alt+p aby ją podejrzeć

SMF spam blocked by CleanTalk